Tangram

Tangram – intro
Tangram – intro

Tangram – Tans – Klassesæt
Tangram – Tans – Klassesæt

Tangram – løsninger i A5
Tangram – løsninger i A5

Tangram – figurer i farver – klassesæt
Tangram – figurer i farver – klassesæt

Tangram – figurer i hvid – klassesæt
Tangram – figurer i hvid – klassesæt

Tangram – figurer i kontur – klassesæt
Tangram – figurer i kontur – klassesæt

Postionssystemet

Krig på positioner – regler
Krig på positioner – regler

Krig på positioner – klassesæt
Krig på positioner – klassesæt

Krig på positioner – 6 til 8 elever
Krig på positioner – 6 til 8 elever

Placer på tallinje – regler
Placer på tallinje – regler

Placer på tallinjen – spilleplader
Placer på tallinjen – spilleplader

Placer på tallinjen – fuldt sæt sedler
Placer på tallinjen – fuldt sæt sedler

Positionssystem sedler – 1’ere
Positionssystem sedler – 1’ere

Positionssystemet – sedler 10’ere
Positionssystemet – sedler 10’ere

Positionssystemet – sedler 100’ere
Positionssystemet – sedler 100’ere

Positionssystemet – sedler 1000’ener
Positionssystemet – sedler 1000’ener

Jeg har … Hvem har …

Alle elever får et kort. Den elev, der har startkortet siger: “Jeg har Start, hvem har … eksempelvis 2 + 3”. Den elev, der sidder med det næste kort, siger så: “Jeg har 5, hvem har eksempelvis 4 + 3”. Sådan fortsætter kæden hele vejen rundt i klassen. Hver elev får måske kun sagt noget en gang, men bliver nødt til regne alle stykkerne. For nogle klasser bliver det en konkurence at slå deres egen tid.

Jeg har … Hvem har … – 1 Indskoling
Jeg har … Hvem har … – 1 Indskoling

Jeg har … Hvem har – 2 Indskoling
Jeg har … Hvem har – 2 Indskoling

Jeg har … Hvem har – 3 Indskolingen
Jeg har … Hvem har – 3 Indskolingen

Jeg har … Hvem har … – 4 indskolingen
Jeg har … Hvem har … – 4 indskolingen

Regnehistorier kan bruges som anvendt matematik i makkerpar,  som et værksted i værkstedsundervisning eller andet. Samme spørgsmål ligger også i Bevægelse i undervisningen i A5-format til et  stjerneløb.

Regnehistorier I
Regnehistorier I